Seorang Doktor Yang Mendaki Gunung Kinabalu Sahkan Ada Kematian Pendaki

 

 

Siakap Keli News

Seorang Doktor Yang Mendaki Gunung Kinabalu Sahkan Ada Kematian Pendaki
6/5/2015 1:54:00 AM



KUNDASANG: Seorang doktor tempatan yang telah berjaya turun dari kem di pengkalan Gunung Kinabalu telah mengesahkan bahawa sekurang-kuragnya lebih dari seorang telah meninggal dan ada beberapa orang pendakai telah tercedera selepas gempa bumi.

Dr Rezlan Abdul Rahman yang berasal daripada Pahang berkata seorang pendaki wanita yang ditemuinya telah meninggal selepas beliau memeriksa nadinya.

Yang berpangkalan di Pahang Dr Rezlan Abdul Rahman yang telah turun dari gunung itu, kata seorang wanita mati selepas beliau merasakan nadi itu.

"Dua lagi wanita turut cedera. Mereka masih di Laban Rata ketika kami meneruskan perjalanan turun. Mereka masih di Laban Rata semasa saya meneruskan perjalanan untuk turun, '' katanya.


Dr Rezlan berkata beliau dimaklumkan bahawa tiga pendaki wanita semasa kejadian terikat pada tali dan kerana gegaran tali tersebut longgar menyebabkan mereka jatuh.

BACA: GEMPA BUMI: Lima Pendaki Dikhuartiri Terkorban Di Gunung Kinabalu

Kajian Geologi Amerika Syarikat meletakkan ukuruan 6 pada skala ritcher gegaran tersebut dan tiada amaran tsunami dikeluarkan.

Ia berkata, gempa bumi yang kuat melanda pada kedalaman 10 kilometer, dengan pusat yang terletak 19km dari pekan Ranau, dan 54km dari Kota Kinabalu.

Selain dari ibu negeri, gegaran dirasai di utara Kudat dan Kota Marudu daerah, dan Beaufort di selatan Sabah. - Siakapkeli.my

 

You are receiving this email because you subscribed to this feed at feedmyinbox.com

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

0 Komentar untuk "Seorang Doktor Yang Mendaki Gunung Kinabalu Sahkan Ada Kematian Pendaki"

ISUKINI.COM
Rated 5/5 based on 16518 reviews
 
Copyright © 2014-2015 Crito Loni - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info