Air Basuhan Beras Pun Ada Manfaatnya. Mari Cuba!

 

 

Rilekslah
Malaysian Social Media Trendsetter

Air Basuhan Beras Pun Ada Manfaatnya. Mari Cuba!
6/1/2015 11:59:15 PM

Air Basuhan Beras Pun Ada Manfaatnya. Mari Cuba!

Air Basuhan Beras Pun Ada Manfaatnya. Mari Cuba! | Penulis baru terjumpa artikel ini. Rupanya banyak juga manfaat air basuhan beras ini. Selalunya selepas basuh beras, buang sahaja air basuhan tersebut. Secara ringkasnya, air basuhan beras ini untuk kulit wajah, jerawat, dan masker rambut. Jadi lepas ini bolehlah kita cuba kan. Antara manfaat air basuhan beras ialah:

1. Toner Kulit

Rendam kapas di dalam bekas air cucian beras dan lapkan ke kulit muka Anda. Ini dapat menghapus setiap kotoran dan sebum berlebih yang ada di kulit Anda. Jika anda mengamalakn rutin ini dalam beberapa waktu kulit wajah Anda akan lembut dan segar. [Dekorasi Kreatif : Opss!! Bilik Air Ada Basikal]

2. Masker Muka

Air bekas cucian beras ini juga boleh dijadikan sebagai masker wajah. Ambil kertas napkin dan potong di beberapa bahagian macam masker. Tuangkan air beras dalam mangkuk dan rendam kertas masker di dalamnya selama kurang lebih 10 minit.

Kemudian angkat dan perah. Secara perlahan tampalkan kertas itu di wajah anda dan biarkan selama 15 minit. Wajah anda pasti akan merasa segar.

3. Pencuci Muka

Simpan air bekas cucian beras pada sebuah botol dan gunakan setiap kali Anda mencuci muka. Khasiatnya lebih tertumpu kepada pencahayaan kulit. Anda tidak perlu terus bergantung kepada produk-produk kosmetik yang mahal dan berisiko tinggi. Cukup menggunakan air bekas cucian beras ini.

Manfaat Air Beras

4. Mengecilkan Liang Pori

Cuba celupkan gumpalan kecil kapas ke dalam air bekas cucian beras dan memakainya di wajah. Usapkan dan tekan secara perlahan pada bahagian yang diinginkan. Cara ini akan mampu mengecilkan liang pori.

5. Penyembuh jerawat

Disahkan oleh pakar kulit, Pakat kecantikan dan doktor kosmetik bahawa air cucian beras dapat mengatasi masalah jerawat di wajah Anda.

6. Masker rambut

Tuangkan air beras pada kulit kepala dan biarkan selama kurang lebih 20 minit. Kemudian bilas menggunakan shampoo biasa plus kondisioner. Dalam sekali cuci anda akan memiliki rambut yang cantik dan bersinar tanpa perlu berbelanja mahal.

Jadi, tidak rugi untuk anda mencuba kerana rawatan ini adalah percuma dan selalu hanya dibuang air bekas basuhan tersebut. Kalau anda berjaya? maka tidak perlulah anda berhabis duit banyak untuk membeli barangan penjagaan wajah yang mahal.

SUMBER : http://www.siakapkeli.my

(Visited 1 times, 1 visits today)

Comments

comments

 

You are receiving this email because you subscribed to this feed at feedmyinbox.com

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

0 Komentar untuk "Air Basuhan Beras Pun Ada Manfaatnya. Mari Cuba!"

ISUKINI.COM
Rated 5/5 based on 16518 reviews
 
Copyright © 2014-2015 Crito Loni - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info