Ulama PAS Arah Pimpinan Pulau Pinang Jangan Letak Jawatan!

 

 

MYNEWSHUB
Berita Online Terhangat Malaysia

Ulama PAS Arah Pimpinan Pulau Pinang Jangan Letak Jawatan!
6/7/2015 9:53:30 PM

KUALA LUMPUR – Dewan Ulama PAS Pusat (DUPP) mengarahkan semua pemimpin PAS Pulau Pinang yang memegang jawatan dalam kerajaan negeri itu tidak meletak jawatan seperti disarankan Ketua Menteri, Lim Guan Eng.

Ketua Penerangannya, Dr. Mohd. Khairuddin Aman Razali berkata, semua ahli PAS Pulau Pinang diminta tidak melayan provokasi jahat Guan Eng yang juga Setiausaha Agung DAP itu.

"Saya menyeru pimpinan PAS di Pulau Pinang dan Selangor agar tidak terpengaruh dengan provokasi Lim Guang Eng supaya pimpinan PAS di Pulau Pinang meletakkan perjawatan mereka dalam kerajaan Pulau Pinang.

"Biarkanlah Lim Guang Eng dengan segala keangkuhannya bertindak menurut apa yang dikehendaki oleh partinya," katanya dalam satu kenyataan hari ini.

Mohd. Khairuddin berkata, usul yang diluluskan sebulat suara oleh Muktamar Dewan Ulama PAS Pusat mencadangkan kepada Majlis Syura Ulamak dan Jawatankuasa PAS Pusat supaya hubungan kerjasama politik dengan DAP dibatalkan.

Katanya, Jawatankuasa PAS Pusat sebagai badan pelaksana akan melihat dan mengkaji serta meneliti pelaksanaannya menurut kesesuaian masa dan keadaan.

"Maka tidak perlu mana-mana ahli dan pimpinan PAS Jawatankuasa PAS Pusat dengan mengambil tindakan sendiri meletakkan jawatan dalam kerajaan di Pulau Pinang meskipun diminta oleh Ketua Menteri Pulau Pinang," tegasnya.

Tambah beliau, ahli PAS di Selangor juga diseru perkara sama kerajaan Selangor bukan milik Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP. – Mynewshub.cc

Komen

comments

 

You are receiving this email because you subscribed to this feed at feedmyinbox.com

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

0 Komentar untuk "Ulama PAS Arah Pimpinan Pulau Pinang Jangan Letak Jawatan!"

ISUKINI.COM
Rated 5/5 based on 16518 reviews
 
Copyright © 2014-2015 Crito Loni - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info