PKNS Nafi Halang Penganut Hindu Ke Kuil

 

 

MYNEWSHUB
Berita Online Terhangat Malaysia

PKNS Nafi Halang Penganut Hindu Ke Kuil
6/3/2015 6:12:36 AM

SHAH ALAM – Perbadanan Kemajuan Negeri Selangor (PKNS) mendakwa isu yang dibangkitkan segelintir pihak berkenaan pengalihan Kuil Sri Maha Kaliaman Alayam di Kampong Seri Temenggong, Batu Caves tidak benar.

Pengurus Perhubungan Awam PKNS, Ishak Hashim berkata, PKNS tidak pernah menghalang penganut agama hindu ke kuil tersebut seperti dilaporkan portal berita Malaysiakini pada 1 Jun lalu.

"Kuil itu dibina dibawah tapak rintis TNB dan bukan di tanah milik PKNS. PKNS membina hoarding di tapak projek berkeluasan 8.6 ekar tersebut untuk membina 418 Rumah Selangorku Idaman PKNS dan 42 unit lot perniagaan.

"Pembinaan hoarding merupakan standard biasa bagi pembinaan satu-satu projek untuk menghalang mereka yang tidak berkenaan memasuki tapak projek dan boleh membahayakan mereka," jelasnya dalam satu kenyataan media hari ini.

Ishak berkata. penganut hindu mempunyai laluan alternatif ke kuil tersebut malah terdapat satu lagi laluan alternatif yang dicadangkan oleh pihak Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Batu Caves tetapi masih belum dimuktamadkan.

"PKNS turut kesal dengan tindakan beberapa pihak yang tidak bertanggungjawab yang telah memusnahkan harta benda perbadanan sehingga menyebabkan kerugian sebanyak RM25,000,"katanya lagi. – mynewshub.cc

Komen

comments

 

You are receiving this email because you subscribed to this feed at feedmyinbox.com

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

0 Komentar untuk "PKNS Nafi Halang Penganut Hindu Ke Kuil"

ISUKINI.COM
Rated 5/5 based on 16518 reviews
 
Copyright © 2014-2015 Crito Loni - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info