Pemandu Lori Sebabkan 5 Sekeluarga Rentung Tukar Pengakuan Kepada Tidak Bersalah

 

 

Siakap Keli News

Pemandu Lori Sebabkan 5 Sekeluarga Rentung Tukar Pengakuan Kepada Tidak Bersalah
6/10/2015 1:50:00 AM


Kuala Berang: Pemandu lori yang menyebabkan lima kematian dalam kemalangan di Kilometer 386.6 Lebuhraya Pantai Timur 2 (LPT2) di Ajil-Bukit Besi hari ini telah menukar pangakuan kepada tidak bersalah.

Fazly Othman, 35, yang memandu lori kargo dikatakan telah merempuh belakang sebuah kereta jenis Kia Spectra menyebabkan kereta tersebut terbakar yang mengorbankn lima orang termasuk sua orang kanak-kanak.

Dalam prosiding sebelum ini di Mahkamah Majistret Kuala Terengganu, Fazly yang berasal daripada Labis, Johor, mengaku salah terhadap pertuduhan mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987 (Akta 333) kerana menyebabkan kematian dengan memandu secara melulu atau membahayakan.

BACA: Pemandu Sebabkan Empat Sekeluarga Rentung Ditahan Reman Empat Hari

Dia telah didakwa memandu secara merbahaya dan menyebabkan kematian dalam kejadian tersebut pada 4.30 petang 24 Mei lalu.

Mereka yang terkorban ialah pemandunya, Ahmad Razi Harun, 53; Dayang Suhana Mohd Nawi, 23; Umar Rayyan Suhaimi,6; Nur Damia Irdiha Rosailan, 1; dan Hafshah Wangai,56, terbunuh.

Selepas beliau mengaku tidak bersalah, Majistret Abdul Hayyi Salim telah menetapkan 24 Jun depan sebagai tarikh sebutan semula untuk serahan dokumen. - Siakapkeli.my

 

You are receiving this email because you subscribed to this feed at feedmyinbox.com

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

0 Komentar untuk "Pemandu Lori Sebabkan 5 Sekeluarga Rentung Tukar Pengakuan Kepada Tidak Bersalah"

ISUKINI.COM
Rated 5/5 based on 16518 reviews
 
Copyright © 2014-2015 Crito Loni - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info