Singapura haram festival muzik, bimbang penyalahgunaan dadah



PETALING JAYA: Penganjur Future Music Festival Asia (FMFA) 2015 telah mengesahkan bahawa rayuan mereka kepada Kementerian Dalam Negeri Singapura telah ditolak.

Mereka melahirkan rasa kecewa dengan keputusan kementerian dan berkata mereka membuat keputusan mengenai tindakan seterusnya yang akan dibuat.

Livescape Singapura, pihak penganjur tahun ini, mengulangi mereka firma mengadakan suatu acara yang bebas daripada dadah dan telahmeningkat keselamatan yang mantap dan pelan pengurusan perubatan untuk acara tersebut.

"Kejadian yang berkait dengan dadah yang berlaku di Malaysia pada tahun lepas adalah kejadian terpencil di luar Singapura dan tidak membayangkan bahawa FMFA dikaitkan dengan penyalahgunaan dadah," kata penganjur dalam satu kenyataan pada Jumaat.

Tiga hari yang lalu, pihak penganjur kepada Singapura The Straits Times bahawa permohonan mereka kepada pihak polis bagi lesen untuk menjalankan parti sambutan hangat telah ditolak dua kali.

Kira-kira 15,000 tiket telah dijual untuk persembahan dijadualkan Mac 13 dan 14 di Pusat Pameran Changi.

Ini akan menjadi kali pertama FMFA diadakan di Singapura. Tahun lepas, hari kedua dan terakhir sebanyak FMFA di Malaysia dibatalkan selepas enam perayaan-penonton telah ditemui mati daripada mengambil dadah berlebihan. - Siakapkeli.com.my

0 Komentar untuk "Singapura haram festival muzik, bimbang penyalahgunaan dadah"

ISUKINI.COM
Rated 5/5 based on 16518 reviews
 
Copyright © 2014-2015 Crito Loni - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info