Pekerjaan Yang Paling Pelik Hanya Ada Di India
















Bagi orang-orang India mereka membolehkan orang asing untuk membersihkan telinga mereka di pingir jalan yang hanya menggunakan pengorek telinga dan kapas. 


Muhammad Abbas telah memudahkan sebahagian dari masyarakat di India untuk membersihkan lubang telinga mereka, Abbas melakukan pekerjaan ini sejak ayahnya mengajarnya cara bertahan hidup dengan pekerjaan yang halal. 

Alatan yang di gunakan adalah, sebtang logam besi gumpalan kapas dan sepasang penyepit untuk menghilangkan sisa dari kotoran dalam telinga, dia berjalan dengan gaya khas sambil menerokai jalan-jalan di Old Delhi. 

Beliau berkata "Saya diajar oleh ayah saya, yang pada gilirannya mempelajarinya dari datuknya. Keluarga kami telah membersihkan telinga sejak zaman Mughal. 
"Saya membersihkan 20-30 pasang telinga sehari, tapi kebanyakan dari mereka adalah pelanggan lama." 

Tapi walaupun bahaya, sebahagian besar pelanggan Muhammad tidak bimbang tentang kecederaan atau jangkitan. Muhammad Aslam Qureshi, seorang pelanggan yang telah mendapatkan khidmat membersihkan telinganya selama 17 tahun, berkata "Saya selalu membersihkan telinga saya. Yang sangat santai dan senang. Saya tidak pernah mempunyai masalah dengan telinga saya setiap masa."


















0 Komentar untuk "Pekerjaan Yang Paling Pelik Hanya Ada Di India"

ISUKINI.COM
Rated 5/5 based on 16518 reviews
 
Copyright © 2014-2015 Crito Loni - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info