Tiada Tanda Pesawat Terhempas

 

 

MYNEWSHUB
Berita Online Terhangat Malaysia

Tiada Tanda Pesawat Terhempas
6/3/2015 9:30:46 PM

Kota Bharu – Tiada sebarang tanda mahupun serpihan pesawat yang didakwa terhempas di kawasan Rancangan Kemajuan Tanah (RKT) Kesedar Jeram Tekoh, Gua Musang, malam tadi.

Pengarah Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Kelantan Azmi Osman berkata, sehingga jam 11.30 malam tadi, pihaknya tidak menemui sebarang petunjuk berhubung kejadian itu.

"Kami terima panggilan memaklumkan maklumat daripada MERS 999 bahawa ada pesawat dikatakan terbang rendah dan berkemungkinan terhempas pada 8.45 malam.
"Jentera awal dari Balai Bomba dan Penyelamat Gua Musang ke tempat kejadian pada 8.50 malam dibantu beberapa jentera lain dari Kuala Krai dan balai bomba terdekat.

"Operasi mencari masih berjalan sehingga kini (11.30 malam) dan tidak menemui sebarang tanda yang menjurus kepada insiden pesawat terhempas.

"Bagaimanapun, kami masih meneruskan lagi operasi mencari untuk kepastian selanjutnya," katanya ketika dihubungi.

Beliau turut berhubung dengan Jabatan Penerbangan Awam (DCA) di Pengkalan Chepa yang menjelaskan tidak menerima sebarang panggilan kecemasan.

Jabatan Pertahanan Awam Malaysia (JPAM) Gua Musang turut menyertai operasi mengesan pesawat yang didakwa terhempas itu.

Ketua Polis Kelantan Datuk Mazlan Lazim turut mengesahkan tiada insiden pesawat terhempas di Gua Musang.

Sumber Markas 8 Briged Pengkalan Chepa pula memaklumkan pihaknya tidak memperoleh sebarang maklumat berhubung kemalangan itu termasuk yang membabitkan pesawat milik Angkatan Tentera Malaysia.

Sementara itu, seorang penduduk Kampung Jeram Tekoh Mohd Riduan Jaafar, 25, berkata, pada jam 9.30 malam dia melihat dua jentera bomba melalui kampungnya untuk ke lokasi kejadian yang jauh dari rumah penduduk kampung.

"Jam 9 malam, saya mendengar maklumat daripada penduduk kampung yang memaklumkan ada pesawat terhempas.

"Saya tidak pergi ke lokasi kejadian kerana ia jauh dari rumah iaitu lebih 15 kilometer dan kawasan yang gelap," katanya ketika dihubungi di sini, sebentar tadi. - myMetro Online

Komen

comments

 

You are receiving this email because you subscribed to this feed at feedmyinbox.com

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

0 Komentar untuk "Tiada Tanda Pesawat Terhempas"

ISUKINI.COM
Rated 5/5 based on 16518 reviews
 
Copyright © 2014-2015 Crito Loni - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info