Sukan SEA: Malaysia hilang punca, tewas 5-1 kepada Vietnam

 

 

Rilekslah
Malaysian Social Media Trendsetter

Sukan SEA: Malaysia hilang punca, tewas 5-1 kepada Vietnam
6/2/2015 12:45:15 PM

Sukan SEA: Malaysia hilang punca, tewas 5-1 kepada Vietnam

KAPTEN B-23 Malaysia, Mohd Fandi Othman (tengah) mententeramkan rakan sepasukan yang kecewa selepas gawang dibolosi Vietnam ketika perlawanan Kumpulan B Sukan SEA 2015 di Stadium Bishan, Singapura. – Foto Hairul Anuar Abd Rahim

KUALA LUMPUR: Kebangkitan yang diharapkan bertukar menjadi detik mengerikan buat skuad bawah 23 tahun (B-23) negara yang dimalukan dengan kekalahan besar 5-1 oleh Vietnam pada perlawanan kedua Kumpulan B Sukan SEA 2015, Singapura sebentar tadi.

Ketika ramai yang menjangkakan perlawanan bakal menjadi sengit di Stadium Bishan itu dengan status kedua-dua pasukan, Malaysia seakan gagal memperaga aksi sebenar malah ketinggalan 2-0 berakhir babak pertama.

Ditagih bangkit pada babak kedua, gawang Malaysia begitupun mudah dibolosi seawal minit pertama permainan bersambung menerusi Vo Huy Toan dan kerapuhan jentera pertahanan terus dihukum dengan Vietnam menambah gol keempat pada minit ke-53 yang juga gol kedua Nguyen Cong Puong.

Cong Puong pada babak pertama turut meledak jaringan pada masa kecederaan yang juga gol kedua Vietnam manakala jaringan pembukaan diledakkan Mac Hong Quan pada minit ke-14 menerusi penalti.

Gol pembukaan Vietnam terhasil selepas pertahanan negara, Amer Saidin mengasari Do Duy Manh di kawasan penalti dan jaringan itu seakan merobek semangat pemain Malaysia yang jelas tampak pincang di bahagian tengah.

Lebih malang, gol ketiga Vietnam turut terhasil menerusi penalti selepas penjaga gol negara, Mohd Farhan Abu Bakar menjatuhkan Cong Puong di kawasan penalti.

Kehadiran penyerang, Syahrul Azwari daripada bangku simpanan pada babak kedua sedikit menghidupkan jentera serangan Malaysia yang berjaya menjaringkan gol pertama pada minit ke-78.

Begitupun, ia tidak menghalang Vietnam untuk terus mengganas dengan meledak gol kelima pada minit ke-79 menerusi pemain gantian, Nguyen Van Toan yang berjaya melepasi perangkap ofsaid dan menguis bola ke gawang Malaysia.

Pada perlawanan pertama Kumpulan B, Malaysia menang 1-0 ke atas Timor-Leste dengan Vietnam menang besar 6-0 ke atas Brunei.

Lawan Malaysia selepas ini ialah kuasa besar bola sepak Asia, Thailand, Khamis ini.

Keputusan

MALAYSIA……. 1 VIETNAM……. 5

– Malaysia (Syahrul Azwari m78)

– Vietnam (Mac Hong Quan m14 – PEN, Nguyen Cong Puong m45+1, 53, Vo Huy Toan m46- PEN, Nguyen Van Toan m79)

Comments

comments

 

You are receiving this email because you subscribed to this feed at feedmyinbox.com

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

0 Komentar untuk "Sukan SEA: Malaysia hilang punca, tewas 5-1 kepada Vietnam"

ISUKINI.COM
Rated 5/5 based on 16518 reviews
 
Copyright © 2014-2015 Crito Loni - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info