Persipura dibubar, laluan percuma Pahang ke suku akhir

 

 

Rilekslah
Malaysian Social Media Trendsetter

Persipura dibubar, laluan percuma Pahang ke suku akhir
6/5/2015 5:30:40 PM

Persipura dibubar, laluan percuma Pahang ke suku akhir

KUALA LUMPUR: Kelab bola sepak Indonesia, Persipura Jayapura yang sepatutnya menentang Pahang dalam saingan Piala AFC 26 Mei lalu, dibubarkan hari ini.

Mengikut laporan media negara itu, keputusan mengejut itu dibuat pengurusan pasukan Persipura berikutan kemelut yang berlaku membabitkan badan induk bola sepak Indonesia (PSSI) sehingga membawa kepada penggantungannya oleh FIFA.

Tindakan pengurusan Persipura itu dikatakan bakal menghadiahkan tiket percuma buat wakil negara, Pahang ke suku akhir kejohanan itu yang membabitkan kelab-kelab bola sepak di Asia.

"Pasukan Persipura dibubarkan dan kontrak pemain diputuskan. Ini disebabkan penggantungan daripada FIFA selepas pembekuan PSSI oleh Menpora (Menteri Pemuda dan Olahraga)," kata Ketua Umum Persipura, Benhur Tomi Mano.

Pahang ketika ini sedang menunggu keputusan daripada Konfederasi Bola Sepak Asia (AFC) sama ada perlawanan ulangan perlu dijalankan atau mendapat kemenangan percuma selepas perlawanan yang dijadualkan pada 26 Mei lalu dibatalkan.

Perlawanan itu dibatalkan gara-gara empat pemain import pasukan Tok Gajah gagal mendapat visa untuk memasuki Indonesia.

Jurucakap Persatuan Bola Sepak Malaysia (FAM) pula menjelaskan pihaknya masih menunggu surat rasmi daripada AFC sama ada Pahang akan diberikan laluan percuma atau tidak.

Selain Pahang, satu lagi wakil Malaysia, Johor Darul Ta'zim turut beraksi dalam saingan Piala AFC dan sudah pun layak ke saingan suku akhir.

Persekutuan Bola Sepak Antarabangsa (FIFA) menggantung PSSI dan pasukan kebangsaan Indonesia daripada beraksi dalam sebarang kejohanan antarabangsa selepas campur tangan kerajaan dalam badan induk terbabit.

Begitupun, Persipura berkata hanya pasukan itu dibubarkan namun pengurusan kelab itu masih ada.

Comments

comments

 

You are receiving this email because you subscribed to this feed at feedmyinbox.com

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

0 Komentar untuk "Persipura dibubar, laluan percuma Pahang ke suku akhir"

ISUKINI.COM
Rated 5/5 based on 16518 reviews
 
Copyright © 2014-2015 Crito Loni - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info