Jangan Minum Kopi Di Hotel Seoul.. Kenapa?

 

 

MYNEWSHUB
Berita Online Terhangat Malaysia

Jangan Minum Kopi Di Hotel Seoul.. Kenapa?
6/30/2015 12:49:18 AM

SEBUAH kajian mengenai harga secawan kopi di hotel-hotel terkemuka telah mendapati hotel di Seoul, Korea Selatan catat harga paling mahal di dunia!

Laman web tempahan hotel iaitu Hotel.com telah membuat kajian tentang harga beberapa jenis makanan termasuk secawan kopi di 30 buah hotel 3 bintang hingga 5 bintang di 28 buah negara.

coffee-and-breakfast1

Kajian itu mendapati hotel di Seoul menduduki tempat pertama dengan harga RM60 untuk secawan kopi diikuti dengan Tokyo dengan RM32 secawan dan di tempat ketiga, Beijing dengan harga RM29 untuk secawan.

Walaubagaimanapun, harga secawan kopi termurah jatuh kepada hotel di Bogota, Columbia dengan harga RM7 diikuti Rio De Janeiro dengan harga RM8 serta di bandar Mexico dengan harga RM9 secawan.

Kajian itu juga menunjukkan harga segelas wain di Seoul mahal namun telah diatasi dengan harga wain di Singapura dengan RM52 segelas.

Agak-agak berbaloi ke beli secawan kopi dengan harga mahal sebegitu? Kalau mampu tak apalah, kesimpulannya kalau mahu bajet ketika melancong, minum air kosong sajalah!

– MYNEWSHUB.CC

Sumber: Korea Times

Komen

comments

 

You are receiving this email because you subscribed to this feed at feedmyinbox.com

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions

0 Komentar untuk "Jangan Minum Kopi Di Hotel Seoul.. Kenapa?"

ISUKINI.COM
Rated 5/5 based on 16518 reviews
 
Copyright © 2014-2015 Crito Loni - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info