Ahmad Dhani belum Sedia Buat Keputusan



Jakarta – Tokoh muzik Ahmad Dhani Prasetyo mengaku belum membuat keputusan menerima atau menolak usul Parti Gerakan Indonesia Raya (Gerindra) untuk menjadi Datuk Bandar Surabaya dalam pilihan raya daerah pada Disember depan.

Mengulas mengenai usul itu, Ahmad Dhani berkata, dia perlu mendapat restu sekurang-kurangnya tiga orang sebelum membuat keputusan iaitu daripada Pengerusi Gerindra, Prabowo Subianto, Pengerusi Parti Kebangkitan Bangsa (PKB), Muhaimin Iskandar dan Pengerusi Pertubuhan Nahdlatul Ulama (NU), Said Aqil Siroj.

Menurutnya, dia dihubungi Parti Gerindra Surabaya mengenai cadangan itu tetapi Prabowo, selaku pemimpin tertinggi parti berkenaan tidak pernah bercakap dengannya mengenai perkara itu. Begitu dengan Timbalan Ketua Dewan Gerindra yang juga adik Prabowo, Hashim Djojohadikusumo.

Ahmad Dhani berkata, dia juga perlu mendapat restu daripada Muhaimin memandangkan dia dikenali umum sebagai penyokong PKB.

“Tidak sesuai saya dicalonkan jika Cak Imin (Muhaimin) atau PKB sudah mempunyai calon lain. Jika saya tidak dicalonkan Cak Imin, saya akan menolak cadangan Gerindra Surabaya itu,” kata Dhani, kelmarin.

Pemuzik terkenal itu bagaimanapun berkata, dia selama ini tidak bercita-cita untuk menjadi Datuk Bandar Surabaya, bandar tempat dia dilahirkan, atau bandar lain.

“Jika ada parti atau pihak yang sungguh-sunguh mahukan saya bertanding, saya akan menimbangkannya. Syarat utama, mesti mendapat restu Prabowo Subianto, Muhaimin Iskandar dan Said Aqil Siroj,” katanya. – Agensi

0 Komentar untuk "Ahmad Dhani belum Sedia Buat Keputusan"

ISUKINI.COM
Rated 5/5 based on 16518 reviews
 
Copyright © 2014-2015 Crito Loni - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info