Dua Individu Dipercayai Cuba Menyebarkan Agama Mereka Kepada Umat Islam di Malaysia


Hari ini Siakapkeli menerima laporan menerusi Inbox Siakapkeli yang mana terdapat dua individu dipercayai cuba menyebarkan agama Kristian di kalangan masyarakat kita.

Menurut seorang pengguna Facebook, Azli Abd Aziz yang merupakan saksi kejadian, menyatakan yang sasaran mereka adalah kaum wanita.

"Sy harap isu yg sy upload nie, jgn smpi kite sma kite berbalah, tujuan sy hanya utk maklum pd sahabat seislam says supaya lebih berhati2 dgn mereka... Kenapa sy menahan mereka sbb telinga says panas sbb sy dgr dgn telinga says sendiri diorang sedang memujuk 2 org islam di dalam sebuah kedai utk belajar agama mereka.. Sasaran mangsa adalah wanita... Hampir setengah jam saya bertanyakan apa tujuan mereka buat nie semua, siapa yg sponser mereka... Mereka adalah bakal2 paderi yg akan diserapkan.... Cara mereka sngt halus, pujukan mereka cukup halus... Berhati2.... Mereka adalah musuh islam yg nyata...." katanya menerusi ruangan komen.

Selain itu, komen oleh individu yang lain, Mohd Zafarizan Jaafar, juga yang pernah terserempak dengan dua individu ini, "Hahahah.. ...aku dah kene 3 mggu lepas.. ...ramai ingat dia org nie student flying academy. ... Masih terngiang kat telinga aku ayat dia 'can we accplaint you about kristian'. ."

Jika benar apa yang dilakukan itu untuk mengkristiankan umat Islam di Malaysia maka kami sendiri di Siakapkeli pun, demi agama dan negara sangat menentang perkara ini.

Dalam perlembagaan Malaysia, Perkara 3 menyebut bahawa Islam adalah agama rasmi persekutuan, manakala Perkara 11 menyentuh larangan menyebarkan dakwah ajaran selain Islam kepada umat Islam. Jelas di sini adalah satu kesalahan menyebarkan dakwah ajaran selain Islam kepada umat Islam.

Diharap pihak berwajib dapat menyiasat perkara ini sebelum terlambat. Kepada pembaca semua juga diharap lebih berhati-hati. - Siakapkeli.com.my


0 Komentar untuk "Dua Individu Dipercayai Cuba Menyebarkan Agama Mereka Kepada Umat Islam di Malaysia"

ISUKINI.COM
Rated 5/5 based on 16518 reviews
 
Copyright © 2014-2015 Crito Loni - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info