Shaheizy Sam Dipukul Cikgu

                                   


KUALA LUMPUR: Sewaktu berada di alam persekolahan sudah pasti ada kenangan-kenangan manis yang tidak dapat dilupakan begitu juga dengan pelakon Shaheizy Sam.

Menurut Sam semasa zaman persekolahan dia adalah seorang yang nakal dan suka bergurau sehinggakan dia pernah didenda kerana sikapnya itu.

“Menurut kawan-kawan, Sam ni tak adalah jahat masa sekolah dulu-dulu cuma saya ni jenis nakal yang manja-manja macam tu.

“Sam selalu buat cikgu macam kawan, kadang-kadang tu bila cikgu serius pun Sam boleh pulak main-main.







“Sebab sikap saya yang nakal tu sampaikan saya pernah kena denda masa perhimpunan… Siap kena panggil berdiri atas pentas lagi.

"Kadang-bila bila fikir balik, rasa macam hish tak baiknya buat cikgu mcam tu,” katanya ketawa.

Tambah Sam lagi, hingga ke hari ini dia masih lagi berhubung dengan guru-guru yang pernah mengajarnya suatu ketika dahulu.

“Bila tiba hari guru Sam pasti akan teringat muka cikgu-cikgu yang pernah mengajar Sam malah ada juga yang kami masih jumpa… Mana mungkin saya dapat lupakan jasa mereka terhadap saya.

“Antara nama-nama cikgu yang Sam tak boleh lupa ialah Cikgu Nasarudin, Cikgu Rokiah, Cikgu Rozi, Cikgu John dan Cikgu Wahi.

“Mereka semua dalah cikgu yang buat Sam rasa segan sikit, segan bukan apa sebab mereka selalu berjalan dengan rotan.” ujarnya ketika ditemui pada majlis memperkenalkan Shaheizy Sam sebagai duta kicap Mahsuri baru-baru ini.

Bagaimanapunm jelas Sam lagi walaupun nakal namun dia sama sekali tidak pernah bersikap kurang ajar terhadap guru-gurunya.

“Sebenarnya Sam selalu bergurau dengan cikgu adalah supaya Sam tidak berasa takut untuk bertanya ataupun berkongsi pendapat dengan cikgu.

“Malah saya rasa perkara itu membuatkan saya berasa lebih selesa dan tidak kekok dengan mereka.” jelasnya. -- Astro Gempak










View the original article here


sumber

0 Komentar untuk "Shaheizy Sam Dipukul Cikgu"

ISUKINI.COM
Rated 5/5 based on 16518 reviews
 
Copyright © 2014-2015 Crito Loni - All Rights Reserved
Template By. Catatan Info